Tuesday, November 5, 2013

種花

最近在家裡外面的花園看到園丁種了很多 "雞屎花"黃黃橘橘的,很漂亮。對不起,我不知道花的正確名字,小時候媽媽就說那是雞屎花,只要把枯掉的花朵摘下,在泥土上灑一灑,再澆澆水,就會長出來了,連三歲小孩也會的。所以那天我看到枯萎的花朵,就忍不住摘了一些回家玩。這是我撒的苗〜下次報告進展〜


去年買的植物有些問題了。因為它們不斷的長大,可是我一直不知道去哪裡買大一點的盆子,所以一直拖。拖到它們出差不多要拜拜了。經過我的努力,它們又活過來了。看到小苗,我心裡超感動的。


3 comments:

jenn said...

oooo.. nice leh.. u just need to shower them with love and they will grow big and strong~ and will repay u with pretty flowers~

LJ said...

also repay u with chicken shit smell~ bua ha ha~ it's called the name for a reason u know.

baby jane said...

no ler..it doesnt smell like chicken poo ler...last night when i look at the pot, a small plant has grown~~ yay